Mycket jobb kvar att göra även utan klassisk ideologi

March 16, 2011

Efter att ha läst debattartikeln i Expressen (och efterföljande kommentarer andra bloggar) skriven av Alexander Bard, Carl-Johan och Caspian Rehbinder så grips jag av en väldans lust att själv hota vårt parti med totalkrasch om det inte tydligt sluter upp bakom min egen högst personliga agenda. Istället för att lägga fram mina förslag i form av motioner på årsmötet för resten av piratpartisterna att ta ställning till så vore det kanske effektivare att gå via kvällspressen istället?

Nej, om vi på allvar ska enas om att bredda vårt partiprogram så tycker jag diskussionen ska föras via partiets egna kanaler, inte via gammelmedia. Jag är kanske bara konspiratorisk men det känns som om artikelförfattarnas utspel bara är ett försök att få fram deras egna Libdem-agenda med hjälp av sina ställningar som inflytelserika f.d(?) piratbloggare. Jag har sagt det förut och jag säger det igen – Piratpartiet är inget syfte i sig självt. Om våra frågor framgångsrikt drivs av (L), (MP) eller (V) framöver så kan och bör Piratpartiet läggas ned.

De tre författarna tycks redan ha räknat ut PP och dess sätt att arbeta men jag tror att vi har massor av nyttigt jobb kvar att göra med våra kärnfrågor, utan att de behöver erkännas till en viss klassisk ideologi.

One Response to “Mycket jobb kvar att göra även utan klassisk ideologi”


  1. […] det är fler som tycker att partiet måste bredda sin politik för att kunna klara valet 2014. Jag ser […]


Leave a Reply

