Mångsysslaren Alexander Bard – nu även i IT-säkerhetsbranschen!

June 25, 2010

På jobbmailen så får jag lite då och då från IDG/ComputerSweden erbjudanden om att gå på olika föreläsningar. Häromdagen så fick jag en inbjudan om att gå på ett seminarie med titelen ”Hotet mot dina IT-system + lösningarna och produkterna som hjälper dig”. Annonsen fick mig inte att lyfta på ögonbrynen förrän jag läste att Alexander Bard tydligen ska medverka(!). Ingressen i mailet lyder:

Kom och träffa Alexander Bard, debattören, författaren och musikern. Här avslöjar han varför nätet är företagets bästa vän – och värsta fiende. Internet är en självklarhet i dag men de affärsmässiga riskerna är uppenbara.”

Se där! Det verkar som om Alexander Bard, en erkänd och rabiat fildelningsmotståndare, tydligen gör karriär inom IT-säkerhetsbranschen. Notera även att han i annonsen ovan tituleras som musiker först i tredje hand, efter titlarna debattör och författare. Jag har tyvärr ingen möjlighet att medverka vilket är lite tråkigt. Jag hade gärna velat höra vad just Alexander Bard rankar som det värsta hotet mot IT som affärsidé, även om jag redan nu har mina aningar.

Detta vore kanske något för fler föredettingar med dalande försäljningssiffror inom underhållningsbranschen att ta efter? De som är intresserade av kan ta sig till Clustret, Söder Mälarstrand 25, Stockholm den 2:a september mellan klockan 09:00-16:30. Föränmälan krävs och kan göras här.

One Response to “Mångsysslaren Alexander Bard – nu även i IT-säkerhetsbranschen!”

  1. Stage Says:

    Nu är detta något helt annat men det är mycket prat om att det kan skapas nya it-jobb om det inte funnits fra mm. Låt oss då se hur det går på Island. Dock är det väl så att det krävs andra sorts satningar också, men intressant om det blir någon effekt alls.


Leave a Reply

