Besök av partiledarna i Jönköping

March 4, 2010

Rick och Anna besökte idag som hastigast Sveriges Jerusalem för att träffa oss lokala pirater och aktivister, bland annat vår alldeles egna riksdagskandidat Klara. Såvitt jag förstod gjorde kylan att det inte blev så mycket propagerande ute på stan utan våra gäster parkerade sig själva och sin packning på ett café mitt i Iunacopias hjärta. Jag kunde tyvärr inte närvara själv förrän efter jag slutat jobbet men en tröst är att mina försök att få lite täckning i de lokala tidningarna lyckades hyfsat (artikeln på jnytt.se hittar du här).

Jag ringde alla fyra av våra lokaltidningar men det vara bara nättidningen som masade sig till Coffeeshouse by George för att träffa oss pirater. Tyvärr är mediekoncentrationen i Jönköping (precis som i de flesta andra Svenska städer) närmast total; en enda koncern äger tre av de fyra tidningar som jag ringde (koncernen i fråga skulle egentligen behöva ett helt eget dedicerat inlägg; den är inte precis yttrandefrihetens förkämpe).  Det är alltid roligt med sådana här “mini-parleys” och jag hoppas att våra båda ordföranden kommer tillbaka till försommaren då vi Jönköpingspirater planerar att hålla låda under Jönköpings marknad i slutet av Maj månad.

Leave a Reply

