Min kanditatur till Piratpartiets riksdagslista

November 8, 2009

Jag har nu bestämt mig för att kandidera till Piratpartiets riksdagslista. Min ambition är att jag ska kunna ge en så bra översikt över mig själv och mina åsikter här på bloggen. Jag hoppas att ingen nyfiken besökare tvekar att ställa mig frågor!

Jag hade aldrig tidigare engagerat mig politiskt förren våren 2008, i samband med FRA-debatten, det som i gammelmedia kallades för “bloggbävningen”. Jag har sympatiserat med Piratpartiet sedan det startades men det är först på senare tid som jag valt att hjälpa till med opinionsbildandet.

Jag är född och uppvuxen på Visingsö. Efter grundskolan gick jag gymnasie- och högskola (Datanätteknik på Tekniska Högskolan) i Jönköping där jag nu bor tillsammans med min flickvän. Sedan en tid tillbaka så arbetar jag som IT-tekniker på en konsultfirma i staden. Med min bakgrund inom IT så insåg jag snabbt den fruktansvärda potential för missbruk som lager i stil med FRA, IPRED och Datalagringsdirektivet för med sig. Tyngdpunkten på för kandidatur kommer därför att ligga på att tvinga fram en bättre förståelse hos beslutsfattare för dessa frågor.

2 Responses to “Min kanditatur till Piratpartiets riksdagslista”


  1. Det var väl på tiden att du drog igång en egn blogg också så du har något att länka til när du skriver kommentarer!

    Jag ser fram emot en del politiska diskussioner hemma på ÖA under julhelgen/mellandagarna. 🙂

    Lycka till!

  2. sebastian johansson Says:

    Hej du har inte sagt att du har en blogg kommer lägga till den under “mina bloggar” hi hi

    Bra beslut att ställa upp!!!

    Kommer rösta på pp, och kommer rösta på dig!


Leave a Reply

